Diabetes

De som känner mig vet att jag har diabetes. Typ 1. Typ 1 betyder att min kropp inte producerar ngt insulin alls. När jag fick diagnosen började jag med 4 sprutor om dagen, 3 snabbverkande och en långtids. Efter ett antal år och när jag träffa min nuvarande läkare bytte vi till ett mixinsulin, då var det två sprutor om dagen o 29 enheter per gång. Sen jag brukat allvar med kost och träning inför tävling (bestämde mig i december) har jag enbart behövt en spruta... O då med 16-18 enheter... Tål att tänkas genom vad människan gör med sin kropp

Kommentarer
Postat av: annonym från SK

Hej, vill bara berätta att du kan få ut mycket effekt från insulin.

Svar: Absolut, upp i vikt Inga problem, där har jag fördel mot andra.När det gäller typ 1 som i mitt fall krävs det mer noggrann kost
för att gå ner i vikt. Typ 2 Diabetes är en enklare version av diabetes
och ngt lättare hanterbart. Tack för inlägget..
Mikael Nilsson

2012-07-16 @ 21:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0